Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Sivas Valiliği
T.C. Sivas Valiliği
T.C. Sivas Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Vali Yardımcıları Görev Dağılımı Tarihçe İl Protokol Listesi Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • SİVAS
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Kolluk Personeli İhbar / Şikayet Formu Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Etik Komisyonu
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İhaleler Kamu Yatırımları
  • İLETİŞİM
°C
21
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Dr. Yılmaz ŞİMŞEK
      • Vali Yardımcıları
        • Şakir Öner ÖZTÜRK
        • İhsan MASKAR
        • İlhami DOĞAN
        • Yakup TATOĞLU
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Vali Yardımcıları Görev Dağılımı
    • Tarihçe
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
      • İlimizin Tarihçesi
      • Görev Yapmış Valilerimiz
    • İl Protokol Listesi
    • Mevzuat
      • Yönergeler
      • Genel Emirler
      • Genelgeler
    • Kurumsal Kimlik
  • SİVAS
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Kolluk Personeli İhbar / Şikayet Formu
    • Hizmet Birimleri
      • Sivas İl Emniyet Müdürlüğü
      • Sivas İl Jandarma Komutanlığı
        • Jandarma WEB Sitesi
        • Jandarma Tarihçe
        • Jandarma Görev Alanı
      • Sivas İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • Sivas İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • Sivas İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • Sivas 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • Sivas Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı
      • Sivas Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • Sivas Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Etik Komisyonu
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İhaleler
    • Kamu Yatırımları
  • İLETİŞİM
 

112’yi Asılsız Çağrılarla Meşgul Etmeyin

26.02.2021

Vali Salih Ayhan, “Acil Çağrı Merkezine gelen çağrıların birçoğu acil olaylar olmadığı gibi, bunların dışında yanlışlıkla aramalar, asılsız aramalar, suiistimal amaçlı aramalar, bilgi alma amacıyla aramalar söz konusu. 112 Çağrı Merkezini asılsız aramalara karşı İdari Para Cezası uygulandığının vatandaşlarımız tarafından bilinmesinde fayda var.” dedi.

112 Acil Çağrı Hizmetleri İl Koordinasyon Komisyonu Toplantısı, Vali Salih Ayhan başkanlığında komisyon üyelerinin katılımıyla Vali Ahmet Muammer Bey Salonunda gerçekleştirildi. Toplantının açılış konuşmasını gerçekleştiren Vali Ayhan, salgın sürecinde 112 Acil Çağrı merkezinin aktif bir şekilde çalıştığını, bakanlıklardan gelen genelgeler ve talimatlar doğrultusunda yoğun bir tempoyla çalışmalarının devam ettiğini söyledi. Acil numaraların tek numarada birleştirilmesinin faydalarını gördüklerini ifadece eden Vali Ayhan “Bildiğiniz gibi tüm acil çağrıların 112’de birleştirilmesiyle acil durumlarda birden fazla numara bilme zorunluluğu ortadan kalkmıştı. Bunun en büyük faydasını da bir yıldır mücadele ettiğimiz salgın sürecinde görmüş olduk. Şu ana kadar verdiğiniz ve şu andan sonra da vermeye devam edeceğiniz bu eşsiz mücadele için teşekkür ediyorum.” dedi.

- Asılsız Çağrı Oranları Düştü

Geçmiş yıllara oranla asılsız çağrı oranlarda ciddi düşüşlerin olmasının sevindirici olduğunu ifade eden Vali Ayhan, “Her zaman olduğu gibi bu süreçte de, tüm acil çağrılar kayıt altına alındı. Ancak yaşadığımız en büyük sorun gereksiz, asılsız çağrılar. Acil Çağrı Merkezine gelen çağrıların birçoğu acil olaylar olmadığı gibi, bunların dışında yanlışlıkla aramalar, asılsız aramalar, suistimal amaçlı aramalar, bilgi alma amacıyla aramalar söz konusu. Geçmiş yıla nazaran asılsız çağrı oranlarında ciddi bir düşüş olması sevindirici.” ifadelerini kullandı.

- Asılsız Aramalara Karşı İdari Para Cezası

Sivas’ta 2020 yılında 112 Acil Çağrı Merkezine gelen çağrıların yüzde 42’sinin asılsız çağrı olduğunu aktaran Vali Ayhan, “İlimizde 2019 yılında 112 Acil numarasına yapılan 689 bin 556 çağrının yüzde 58’i asılsızdı. 2020 yılında ise 1 milyon 98 bin 729 çağrının 462 bin 472’si yani yüzde 42’si maalesef asılsız. Geçen yıla nazaran salgın sebebiyle çağrı sayısında ciddi bir artış var. Ancak asılsız çağrı sayımız hala yüksek. Asılsız çağrı oranı düşmüş olsa da vatandaşlarımızdan bu konuda hassas ve duyarlı olmalarını beklerken ilgili mercilerden de gerekli önlemleri almalarını istiyoruz. Bu bakımdan 112 Çağrı Merkezini asılsız aramalara karşı İdari Para Cezası uygulandığının vatandaşlarımız tarafından bilinmesinde fayda var. Bunun için tanıtım faaliyetlerine devam etmenin yararlı olacağını düşünüyorum.” diye konuştu.

- Türkiye’de En İyi 2. İliz

Vali Salih Ayhan’ın konuşmasının ardından 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Alpaslan Ceyhan, merkezin faaliyetleri hakkında kurul üyelerine sunum yaptı. Merkezin çağrı istatistikleri hakkında bilgi veren Ceyhan, “Merkezimize 2020 yılında gelen çağrıların yüzde 42,09’sı asıl çağrılardan oluşuyor. Asılsız çağrı yüzdesinde 51 il arasında Sivas, en iyi 2. İl durumunda. 2021 yılında asılsız çağrı yüzdelerinde Türkiye’nin en iyi ili olmayı hedefliyoruz. Vatandaşlarımızdan bu konuda daha duyarlı olmasını istiyoruz. Toplam çağrılarda ise tüm iller arasında 1 milyon 98 bin 729 çağrı ile 23. sıradayız. Büyükşehirleri çıktığımızda çağrı sayısına göre en fazla çağrı alan il durumundayız.” dedi.

Toplantı, komisyon üyelerinin değerlendirmesi ve önerileri ile sona erdi.

 

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Mevzuat Bilgi Sistemi
  • Resmi Gazete
  • Resmi İlan Portalı
Akdeğirmen Mah. Şehit Ömer Halisdemir Cad. No: 4 58020 Merkez/SİVAS
+90 346 224 44 88
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız